TheRymdBoy

Försöka vara positiv

Publicerad 2014-11-07 07:51:15 i Allmänt,

Jag blir galen på den här värken… hatar fanskapet. Det är så jävla tröttsamt att aldrig vara glad och nöjd. Det enda jag har att säga till människor runt mig är hur jävla ont jag har… jag förstår självklart att det blir skitjobbigt för de som är runt mig. Om någon man älskar säger att den har ont, eller mår dåligt, så gör det ju ont i hela ens själ, man vill ju inte att någon man älskar har ont eller mår skit. Jag måste försöka tänka mer på det, innan alla i min närhet drar sig undan för gott.

Jag antar att det är så för de flesta av oss som har kronisk värk, eller mår piss i själen. Har vi förresten en själ? Om man frågar en läkare eller en psykiatriker, så är nog kroppen bara en organism… en slags robot i kött och blod. Hjärnan skulle då vara en processor som samordnar hela skiten. Om dom frågar mig… så tror jag att… JA, vi har en själ, eller åtminstone är vi ett medvetande som omfattar allt i universum. Våra hjärnor styr bara kroppen, och hjärnan tar in signaler från medvetandet.

Medvetandet är något som omfattar allt i hela universum. Det är genom att vara medvetet som universum kan veta att det finns. Om ingenting var medvetet i universum, hur skulle då någon eller någonting veta att det finns där? Jag har många mer funderingar kring medvetandet, många fler än jag kan räkna till. Nu är det i alla fall så här att min hjärna är i någon slags obalans, vilket orsakar min depression antar jag. Jag har jävligt svårt att tro att det ska kunna ordnas med någon slags kemikalie som skall få kemin i hjärnan i balans.

Jag skulle väldigt gärna veta om det finns någon som har blivit bättre av att äta någon slags medicin… mot depression eller ångest. Vad är det som händer i världen, eller i Sverige rättare sagt? Folk faller som käglor runt oss… varför har det blivit så här? För tio år sedan så hade jag knappt träffat någon som mådde skit… och nu så är de överallt omkring mig. Det måste finnas en logisk förklaring på varför det har blivit så utbrett med psykisk ohälsa. Det moderna samhället ställer så höga krav på sina medborgare, och då menar jag inte att det är samhället i sig som ställer kraven, utan det är vi själva som sätter den pressen på oss.

Jag hoppas att vi lyckas vända den här skutan innan den går på grund och sjunker. Vi måste se till att tempot sänks, vi måste se till att konsumerandet sänks till rimligare nivåer. Det är inte hållbart att folk skall resa fram och tillbaks över halva jordklotet ett par gånger om året. Miljön skadas av all konsumtion, och flygandet har nått overkliga proportioner. Det görs idag ungefär en miljard resor till semesterorter per år, enligt uppgifter i media… det är en overklig utveckling. Vi måste lära oss att konsumera mindre… annars kommer moder jord inte att klara av att husera oss länge till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela