TheRymdBoy

kloka råd är dyra

Publicerad 2014-12-23 14:08:04 i Allmänt,

Livet… hmm, det är ju jättelätt, ingen match för en sån som mig. Eftersom man är man så behöver man inga manualer eller instruktionsböcker… förrän det har gått åt helvete helt. Jag känner nog ingen man som har läst manualen i förväg, nä då, det ska gå ändå. Nu är det ju skillnad på att få ett modem att fungera eller en bokhylla av modell billys, det är lite mer avancerat med livet.

In med en skruv här och in med en plugg där… koppla in den blåa kabeln, gift dig rikt, spar pengarna osv.… det är inte en liten manual man behöver om man skall lyckas med livet. Jag fick dessutom en trasig manual och dåliga förutsättningar, så det var inte så förvånande att det gick helt åt helvete. Alla goda råd som man fick av den äldre generationen struntade man blankt i… även sina egna föräldrars visdom tog man till sig, dum som man var.

Nu har jag själv fått så mycket visdom efter ett långt liv av misslyckanden och misstag, förövrigt samma misstag som mina föräldrar redan gjort i sin ungdom… och samma misstag som jag gjorde fast jag fick deras tips på hur man undvek dom. Nu står jag här och förklarar för mina tonåringar vilka fällor de skall undvika… jag blir avfärdad på samma sätt som min far blev av mig, och som min farfar blev av min far, och som gammelfarfar blev av farfar… osv.

Livet slår jävligt hårt mot det som är oförbered, och det drabbar alla förr eller senare, så ta mitt råd och lyssna på er mor, lyssna på er far… de har gjort de misstag som ni står bereda att göra, och det skulle föra mänskligheten i rätt riktning om ni tog era förfäders kunskap och adderade till era egna, då kan vi prata evolution. Vi behöver inte oroa oss för det, eftersom ungdomen redan kan allting bättre än de som levt ett helt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela