TheRymdBoy

Tre önskningar

Publicerad 2015-01-05 10:51:28 i Allmänt,

jag har många önskningar att välja mellan, men om jag hade tre önskningar som kunde gå i uppfyllelse så hade nog en av önskningarna varit att kunna jobba igen… och om man fick välja yrke så hade jag nog tagit byggnadsarbetare som jag började mitt yrkesliv med. Det yrket var det bästa som fanns på den tiden, nu vet jag inte längre om det är så bra med tanke på att det har ändrats rätt så mycket med fri arbetsinvandring osv. Det spelar inte någon roll egentligen… det där med vilket yrke det blir, huvudsaken att jag får arbeta och har arbetskamrater som jag gillar.

Det sägs att den friske har tusen önskningar men den sjuke bara en… och det stämmer rätt så bra… i alla fall på mig. Första önskningen är ju att mina nära och kära får vara friska, och andra att jag slipper min värk, för den tar livet av mig. Den tredje önskningen får vara att jag får och kan jobba med vad som helst, men helst ett kreativt arbete, men vad som helst duger… bara jag får jobba med människor runt omkring mig… absolut inte ensam, för det klarar jag inte av rent psykiskt. Jag har så dåligt självförtroende numer, eller egentligen är det snarare att jag har så svårt att fatta beslut som gör det så svårt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela