TheRymdBoy

mörka tankar

Publicerad 2015-01-18 23:19:14 i Allmänt,

Jag har haft det tungt en tid nu, eller tungt har jag ju haft det väldigt länge, men det har varit lite jobbigare nu än vanligt. Jag kämpar med att bli av med min depression, men det går inget vidare faktiskt. Det var uppehåll från mötena med psykologen som jag deltar i, det är kbt som jag menar. Jag tyckte att det började släppa lite och livet kändes inte lika tungt som det gjort en längre tid nu. Tyvärr så är det mycket tack vare ekonomin som jag mår dåligt, men inte endast över det, men det är inte lättare att bli bra när konkursen och hotet att få bo på gatan närmar sig.

Som bekant så har jag ju hjälp av kommunen med försörjningen eftersom jag är utförsäkrad. Nu har de börjat att tala om att jag måste sälja huset… problemet är bara att det inte finns något boende man kan få med min och fruns nuvarande situation i åtanke. Vi har inte något jobb, vi är båda sjukskrivna utan rätt till ersättning… så situationen är minst sagt påfrestande på psyket. Det har blivit mycket mörka tankar den senaste tiden… väldigt mörka. Jag hoppas att jag inte fegar ur nästa möte med psykologen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela