TheRymdBoy

upp och ner

Publicerad 2015-02-11 11:55:46 i Allmänt,

 

Jag har inte skrivit här på länge eftersom jag mest sover och sover, och när jag inte sover har jag ångest. Jag har mått lite bättre i ett par dagar nu så jag orkar skriva en liten uppdatering. Det har inte hänt så mycket med min rehabilitering eftersom jag har givit upp lite grann. Jag har haft det så jävla fattigt att jag inte har råd att åka till sjukgymnasten överhuvudtaget. Jag hoppade av kbt:n och lade ner hela livet ett tag. Jag ska träffa min psykolog och min psykiatriker idag, vilket behövs. Jag var hos min psykolog förra veckan och hon blev orolig och kontaktade mobila teamet hos psykiatrin som ringde mig och ville komma hem till mig… de var oroliga över mig.

Jag tackade nej till hembesöket men bestämde att vi skulle träffas idag istället, då slipper jag göra två resor till civilisationen och klarar mig med halva utgiften, vilket verkligen behövs. Jag kommer att kämpa på ett tag till, men det är tufft mellan varven. Måendet går upp och ner med värken och ekonomin, och tyvärr så har är både värken och ekonomin en katastrof. Om jag ska vara helt ärlig så har det varit extremt tungt sedan julas, man kan nog säga att jag tappade all lust att leva faktiskt… känns fortfarande väldigt avslaget, ungefär som en svår baksmälla, en sådan där som gör att man känner att man helst skulle vilja vara död istället för att må som man gör.

Jag var i alla fall ärlig när jag träffade min psykolog förra veckan, vilket var det som fick henna att kontakta riktiga psykiatrin, eftersom jag svarade ärligt på hennes fråga om jag ville leva eller vara död. Sanningen är den att jag inte tycker att någonting i livet är skoj eller ens bra. Jag känner mig inte ens glad de gånger jag skrattar och har trevligt, utan det är som att det är på låtsas, och det känns som att det måste synas på mitt leende att det inte är ett äkta leende, men det är inte någon som har kommenterat det någon gång, så jag vet inte om de kan se det eller om de tror att allting är bra med mig.

Vi får hoppas att det löser sig någon gång… för så här går det inte att ha det så länge till. Min familj är starkt påverkad av min depression och min ångest, vilket ger mig ännu mer ångest såklart. Det är inte så lätt att vara människa, och särskilt inte i ett samhälle där ditt värde mäts i hur framgångsrik du är… hur mycket pengar du har eller tjänar, och hur exklusivt du bor, reser, äter och dricker. Jag ska vara helt ärlig och säga att det inte ens finns pengar att äta varje dag här hemma, de andra äter men jag låtsas inte vara hungrig eller säger att jag redan har ätit gröt eller något annat.

Jag misstänker att min dåliga kosthållning kan vara orsaken till min extrema orkeslöshet och trötthet, men depression orsakar ju samma symptom så det är svårt att säga vad det är som orsakar det. Jag hoppas för familjens skull att jag snart kommer på banan igen, för det här är inte så skoj för dem heller.

Kommentarer

Postat av: Tillbakatilllivet

Publicerad 2015-02-18 11:23:24

Jag vill bara hålla om dig och ge dig en lång kram. Jag vet hur det är att ha dessa mörka tankar och jag känner hur det känns. Det finns inget vettigt jag kan säga, finns kanske inte något att säga för att göra det bättre. Det gäller bara att få rätt hjälp för att bli av med det där mörka. Du behöver riktigt bra hjälp nu, det har gått för lång tid. Snälla du, var öppen och helt ärlig när du träffar din psykolog. Gör inte som jag och lura hela omvärlden tills det inte gick längre. Tills det faktiskt nästan var försent. Känner så väl igen mig i det där med skrattet som inte känns äkta, spela teater det var jag väldigt bra på. Tyvärr fortfarande men jag jobbar på det att va mer ärlig, mer öppen och be mer om hjälp.
KRAM <3

Svar: Åh tack för kramen, kram tillbaka. Jag ser att du kämpar på du med, var stark och ta hand om dig. Kram <3
hoftoryggjaveln.blogg.se

Postat av: Tillbakatilllivet

Publicerad 2015-03-25 13:46:44

Hej! Hur har du det? Länge sedan du skrev något här nu.. Kram

Svar: hej. jag har haft det rätt så tungt här ett tag med så mycket som har hänt, men jag mår lite bättre igen... fast värken är den samma... men jag kämpar på så gott det går. kram tbx
hoftoryggjaveln.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-12 23:18:08

Hej! Undrar hur du har det? Var är du där ute? Tänker på dig! Kram Tillbakatilllivet

Svar: Hej, jo jag har inte skrivit på den här bloggen på ett bra tag nu, men jag skriver på en annan som var tänkt att ge lite information om ryggproblem m.m. Tack så mycket för dina vänliga ord... tänker på dig med... var stark... kram. ps. jag lägger ut min andra bloggadress i ett inlägg här.
hoftoryggjaveln.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-29 01:16:05

Skönt att höra att du finns kvar här ändå trots allt som tynger. Blir glad av att höra att du mår lite bättre, varje steg upp räknas. Kram

Svar: tack så mycket, tusen kramar tillbaka
hoftoryggjaveln.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela