TheRymdBoy

Lyckopiller o Kbt

Publicerad 2014-12-30 18:07:18 i Allmänt,

Mitt mående har ju varit rätt så dåligt en längre tid nu, men jag måste nog ändå påstå att jag har haft ett bra slut på året med tanke på att min situation har varit rätt så påfrestande… milt sagt. Jag har ju sedan min och fruns utförsäkringar levt på allmosor från vår kommun, med andra ord socialbidrag, eller som det nu så fint heter försörjningsstöd, vilket låter mindre förnedrande… men är exakt lika förnedrande som innan. Jag har på något sätt lyckats hålla liv i familjen trots att det inte finns pengar till något annat än maten, och då pratar vi om sextio kronor om dagen för hela familjen på fyra personer.

Det är en jävla tur att vi är vana att leva väldigt spartanskt, och jag menar VÄLDIGT spartanskt. Jag vet att många som får hjälp av samhället är irriterade på att de knappt har råd med någonting alls, men jag känner en stor tacksamhet över att jag får hjälp, vilket min handläggare verkar vara väldigt förvånad över. Min fru är inte ett dugg jävla tacksam, utan hon tycker att det inte är mer än rätt att vi får hjälp eftersom vi är utförsäkrade, men jag tycker att det inte är befogat att komma och nästan kräva vissa saker.

Visst suger det att inte ens ha råd att åka och hälsa på sin far eller bror, men nu är läget så här, och det är ett slags undantagstillstånd som gäller. Jag är faktiskt förvånad över att jag klarar den här situationen så här pass bra, om det hade varit för ett par månader sedan så hade det varit kört tror jag. Om det är att jag fått en annan medicin som är orsaken till mitt bättrade mående vet jag inte, men det kan ha ett finger med i spelet. Jag har ju också gått på kbt en tid nu, och det har nog hjälpt till lite grand.

Nya lyckopiller, kbt och besök av barnen och barnbarnen har nog gemensamt hjälpt mig i denna svåra tid, så är det nog. Jag upplever en rätt så stor press på det ekonomiska planet, men jag hoppas att jag ska kunna ta det på det här sättet, och jag hoppas verkligen inte att någonting annat händer som försvårar den ekonomiska situationen. Min kropp håller på och jävlas i ungefär samma utsträckning som förut, det har bara tillkommit lite problem med en tå och en tand, käke, öra eller vad det nu är som värker där käken har sin led precis vid örat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela