TheRymdBoy

För svårt

Publicerad 2014-12-10 06:31:03 i Allmänt,

Det blev en tung dag igår både mentalt och fysiskt. Jag har suttit många timmar i bilen den här veckan, och det sätter sina spår. Jag har så många måsten i livet just nu, framförallt beror det på att allting är så svårt att ta tag i, och att komma igång. Om jag kommer igång med en uppgift så brukar den gå bra, men ibland så är motståndet så stort att det aldrig kommer igång. Jag mår lite bättre än jag har gjort de senaste veckorna, men det är så lite att jag inte är säker på att det är bättre.

Eftersom jag faller i humöret för minsta lilla grej, så går det upp och ner många gånger under veckan. Jag känner mig lite uppgiven för att jag ska börja om på nytt med rehabiliteringen. Jag tycker att jag borde fått gå till nästa steg och bara opererat skiten, för jag orkar inte mer nu. Jag har konstaterat att jag är sämre än vad jag trodde. Min depression är rätt så djup, och jag är rädd för att den har suttit i sedan 1989, men jag är inte säker.

Jag har under de senaste tjugo åren uppfattat livet som tungt och omänskligt. Det var ungefär då min värk började, och ångesten gav sig till känna. Jag har under alla dessa år ältat och ältat, grubblat på saker som står utanför min makt att klara av, men även alla dessa vardagliga ting som man ska fatta beslut om har varit en plåga. Jag tror inte jag kommer att klara av den här uppgiften jag har framför mig… det är en alldeles för stor uppgift att kriga mot allt detta när man inte har någon kraft kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela