TheRymdBoy

Ensam och rädd

Publicerad 2014-12-06 16:07:02 i Allmänt,

Det går för många minuter på mina timmar, för många timmar på mitt dygn… samtidigt som mitt liv dundrar fram i rasande takt så går det alldeles för långsamt. Det går sjukt långsamt när jag väntar på nästa steg i min vård och väg mot ett rimligt liv, och alldeles för fort när jag inte kan deltaga i livet som andra kan. Mitt liv hinner passera innan jag ens har deltagit knappt. Jag har ingen jag kan prata med och få släppa ut mina känslor till, utan jag är tvingad att skriva till främmande människor för att släppa på trycket.

Jag vet faktiskt inte vart jag ska hitta kraften att ta mig igenom det här, jag hittar den inte inom mig i alla fall. Det finns visserligen proffs som man kan tala med om man behöver lätta på sitt hjärta, men alla vet hur lätt och hur snabbt det går att få hjälp inom psykiatrin. Jag kommer inte att få hjälp av någon annan än mig själv, och jag tror att det skrämmer mig rätt mycket, det känns så ensamt, och tänk om jag inte grejar det här… vad fan händer då.

Om jag kunde slippa värken så skulle jag nog ha kraft nog att ordna mitt psykiska mående. Jag ska kämpa vidare, men det känns som att jag inte kommer orka så många år till. Det kunde vara mycket värre, och det känns som ett litet problem om man jämför med hur många har det i övriga världen. Jag måste försöka att programmera om hjärnan till att njuta av det som är bra i mitt liv, som det är nu så ligger absolut allt fokus på problemen och besvären. Tyvärr är det svårt att programmera om sig, det sitter så djupt inne beteendet.

Jag ligger nog på en sexa i värk just nu, men det är ju själva upplevelsen av smärtan som räknas. Just nu känns en sexa som en tia, och om jag lyckas att göra något som jag gillar eller blir glad av, så kan en sexa kännas som en tvåa… vilket jag skulle kunna använda mig av om jag bara lyckas sätta igång med livet igen. Jag behöver alla positiva hjälpmedel som finns, kärlek, humor, glädje är bara några av de hjälpmedlen som finns. Det svåra är att sätta igång. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela