TheRymdBoy

Ormen

Publicerad 2014-10-22 22:12:43 i Allmänt,

 

Jag har aldrig möt en människa jag tycker så illa om som den jag är gift med. Hennes själ är som det mörkaste mörker… jag är rädd att jag snart är förlorad om jag inte hinner undan i tid. Mitt liv är ett fängelse, och den enda vägen ut är genom elden. Det kommer att vara en kamp mot de ondaste makter som står att finna… hon är ett monster, eller ren och skär ondska. Jag finner ingen annan förklaring än att hon är uppstigen ur helvetet.

Jag tittar på människorna runt mig… försöker se om de ser samma sak som mig. Tittar efter deras blickar, ser dem igenom hennes skal? Är det bara jag som ser hennes ondska? Jag skulle vilja att alla runt henne fick se hennes riktiga jag… det har jag gjort, och jag lovar att det inte var någon vacker syn. Jag vet att barnen innerst inne vet hurdan deras mor är… visst har hon tagit hand om dem och så, men hon har inga känslor på riktigt… hon måste vara sjuk, någon annan förklaring har jag inte för hennes beteende.

Om jag ändå lyckas fånga hennes ondska på film eller band… en enda ljudinspelning skulle räcka. Tyvärr så kommer barnen ta skada av att se hennes riktiga jag… så jag vet inte om jag kan visa dem hennes rätta jag. Det kommer att göra för ont i barnen, och det är inte något jag kan utsätta dem för. Som jag ser det nu, så får jag hålla masken och berätta för barnen att deras mamma är en jättebra människa som älskar dem över allt annat. Förmodligen så får jag ta med mig sanningen i graven… för att skydda barnen.

Jag skulle så gärna vilja att barnen fick veta sanningen efter min död i alla fall… men det går ju inte det heller… inte utan att de kommer att må jättedåligt och bli förvirrade av hennes lögner och smutskastning. Om ni, mina barn, läser detta så vill jag be er om ursäkt för att jag inte förstörde dessa ord… så att ni fick leva ovetande om min långa plåga med er mor. Om jag hade sagt eller gjort något så skulle hon se till att vi aldrig skulle kunnat leva tillsammans… och jag är helt säker på att hon hade spridit sina lögner för att smutskasta er far… allt för att straffa mig… även efter min död.

Om det finns en gud i himlen, så snälla hjälp mig att göra rätt… hjälp mig att leva om mitt liv utan att behöva lida på grund av ondskan här i världen. Om inte det går så ber jag dig i alla fall att jag blir lämnad i fred av henne efter min död.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela