TheRymdBoy

Skön feeling

Publicerad 2014-11-09 20:36:22 i Allmänt,

Det blev en bra helg trots allt. Jag har haft det jävligt jobbigt den sista tiden, men vilken vändning mitt mående gjorde i helgen. Jag är väldigt lättad över att det där supermörka inom mig känns ljusare igen. Det är helt sjukt vad humöret kan svänga från totalångest till en skön normal känsla, det känns liksom alldeles mjukt och lent i min kropp. Surret i huvudet, eller rättare sagt svidet, bruset… hursomhelst är det så mycket bättre än tidigare i veckan. Jag får hoppas att det håller i sig till imorgon åtminstone.

Det var all den där kärleken som lugnade det oroliga inom mig. I morgon ska jag in till socialen och förnedras igen, och det kommer nog bli lite stresspåslag, vilket i kombination med den värk jag har, blir riktigt jobbig. Risken är väl också att min värk kommer att vara rätt så kraftig efter att ha suttit i bilen på vägen dit. Det blir jobbigt med alla ord som sägs, det ska ju bearbetas i en hjärna som är trasig, vilket tar enormt mycket energi… speciellt när hjärnan har fullt upp med att försöka stänga av alla smärtimpulser som skickas i kaskader mot hjärnans smärtcentrum.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir en lika bra dag imorgon som det var idag… i alla fall vad gäller mitt mående. Värken kan gärna få vara svår på tisdagen istället, eftersom jag skall träffa ortopeden som har tittat på mitt bäcken då. Jag har rätt ont i kroppen nu, det har trots allt varit en rätt tuff helg för kroppen, med både kalas, resa, farsdagsfika och bärande och mysande med barnbarn. Ska försöka få till en bra sömn inatt som pricken över i… men det kanske vore att önska sig allt för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela