TheRymdBoy

Beröring Berör

Publicerad 2014-12-02 13:17:33 i Allmänt,

Jag har sovit skitdåligt inatt och är så in i dödens trött. Jag somnar hela tiden när jag lägger mig för att vila ryggen. Det är så stressande att vänta på de olika svaren från sjukvården som jag väntar på. Jag vet inte ens om det har kommit fram någon remiss till de ställen som min husläkare skickat den till. Min läkare är faktiskt rätt så bra, men det är någonting med henne som känns mindre bra, och det är att hon slarvar och glömmer saker hela tiden. Jag tror att hon också är på väg in i väggen helt ärligt, och det vore tråkigt. Jag har faktiskt mått lite bättre i själen i ett par dagar nu, men jag vet inte varför. Jag har ingen aning om varför, men det kanske har med att barnen och barnbarnen var och hälsade på i helgen.

På torsdag så ska jag på tredje träffen med kbt-gänget. Det är inte någon större hjälp med kursen för mig, men det är till stor hjälp med deltagarna. Jag blir mycket piggare och mindre nedstämd efter varje tillfälle vi träffas. Jag funderar att föreslå några i det gänget att vi kan ta en fika efter nästa tillfälle. Det skulle göra mig gott, men också de andra, och det är faktiskt för en gammal gubbes skull som jag vill göra det. Gubben har inga han kan prata med, och det skulle kännas bra för mig också om jag kunde pigga upp honom lite. Det var några andra som också var i akut behov av mänsklig kontakt, så det finns att göra.

Jag vet hur viktigt det är för de flesta att interagera med riktiga människor, även om kontakter på nätet ger en hel del, så kan det inte jämföras med att titta den person man talar med i ögonen. Även enkla beröringar kan lyfta en människa upp ur mörkret. En hand på någons axel, en lätt beröring skapar band med den man pratar med, och man kan inte underskatta den effekten som det ger. Det får bli mitt mantra tills på fredag, beröring ger glädje, beröring berör. Man måste självklart vara väldigt lyhörd i en situation så att man inte gör den andra personen illa till mods, men det är bara att följa det inre radarn så brukar det bli rätt… var lyhörd, var älskvärd och positiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela